Vandaag gesloten
Bel mij terug

Tips en advies over adverteren met video op YouTube

Adverteren op YouTube

  • Effectief adverteren met video
  • Ruim 10 jaar videomarketing ervaring

Contact opnemen Offerte ontvangen

Indisplay, instream en preroll YouTube marketing

In 2006 nam Google de videowebsite YouTube over. Sindsdien hebben de advertentiemogelijkheden binnen het kanaal een enorme vlucht genomen. Indisplay, instream en preroll zijn de populairste vormen van YouTube-marketing. Welke kansen bieden deze video-ads?

Groot bereik met YouTube marketing

Groot bereik met YouTube marketing

YouTube is een interessant medium om te adverteren met video via indisplay, instream, preroll en andere marketing-uitingen. Na Google is het de grootste zoekmachine; meer dan een miljard mensen wereldwijd gebruiken YouTube wekelijks al dan niet dagelijks. Je bereikt er ruim 95 procent van de internetgebruikers mee. En daarmee ook jouw doelgroep.

Indisplay, instream en preroll: advertentiemogelijkheden op YouTube

Indisplay, instream en preroll: advertentiemogelijkheden op YouTube

Video-advertenties op YouTube leveren meer op dan traditionele tv-reclames. En dat is ook niet zo gek, want tot YouTube heb je altijd toegang. Of je nu thuis, op je werk of in de trein zit. Hier adverteren is ideaal voor het vergroten van je naamsbekendheid en branding. Je hebt verschillende advertentiemogelijkheden, waaronder indisplay, instream en preroll.

Indisplay: aanbevolen video

Indisplay: aanbevolen video

Binnen de YouTube marketing zijn Indisplay video-ads een krachtig instrument om je naamsbekendheid en branding op te krikken. Deze advertenties verschijnen als gesponsorde, aanbevolen video’s boven in zoekresultaten. Nauwelijks van andere video’s en afspeellijsten te onderscheiden, waardoor mensen ze snel aanklikken!

Instream en preroll voorafgaand aan een video

Instream en preroll voorafgaand aan een video

Deze twee vormen van advertentie lijken op elkaar. Instream en preroll advertenties verschijnen voorafgaand aan een video, duren maximaal dertig seconden en bieden de mogelijkheid om Call To Action (CTA’s), specifieke URL’s te maken. Preroll-ads kun je niet doorspoelen, waardoor je er gegarandeerd impressies mee koopt. Bij Instream hebben kijkers na vijf seconden de mogelijkheid om de advertentie over te slaan. Je betaalt pas nadat iemand meer dan deze 5 seconden heeft gekeken. Hierdoor bereik je alleen de écht geïnteresseerden.

Ook Indisplay, Instream of preroll ads inzetten?

Ook Indisplay, Instream of preroll ads inzetten?

Wil je ook aan de slag met YouTube-marketing? Onze specialisten weten hoe je met jouw video ads opvalt tussen de concurrentie en de juiste doelgroep bereikt. Stap voor stap adviseert FreshTV over hoe je video zo effectief mogelijk inzet in het reclamenetwerk van YouTube. Termen als indisplay, instream en preroll zijn ons niet vreemd. We weten jouw YouTube-marketing gericht in te zetten door vooraf de karakteristieken van jouw doelgroep in kaart te brengen.

contact ontvang offerte

Stappen die leiden tot succesvolle video advertenties

Script voor film bedenken-FreshTV

1. Intake met onze videomarketeers

Videomarketing strategie-FreshTV

2. Script schrijven / Verhaallijn uitwerken

Doel van de videofilm - FreshTV

3. Productie door onze professionals

Video advertenties FreshTV

4. Feedback verwerken

Video CTA-FreshTV

5. Verspreiding van de video

Succesvolle video lancering-FreshTV

6. Resultaten checken

Peter de Graaf

Peter de Graaf

Videomarketing specialist

Ik help je graag met een duidelijk advies over de juiste inzet van video en animatie voor jouw organisatie! Bel me op 085 - 273 8331

Bekijk het complete FreshTV team

Verder sparren?

Kom met ons sparren over de inzet van video advertenties voor jouw organisatie. Wij denken met je mee en geven oplossingen waar je wat aan hebt. Drink vandaag nog een smoothie met ons!

Smoothie aanvraag Ik wil contact

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik meer views op YouTube?

Om meer views te krijgen op je YouTube video’s moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Het is zaak dat jij Google/YouTube vertelt waar de video over gaat. Dat doe je door elke video te voorzien van een relevante titel, beschrijving en labels waar belangrijke zoekwoorden worden genoemd. Daarnaast speelt de lengte van de video een belangrijke rol. Is de film te lang? Dan klikt je doelgroep minder snel op de video en kijken ze deze vervolgens ook minder vaak tot het einde uit. Zonde! PS: het aantal views zegt nog niets over het succes van de film. Voor meer informatie neem contact op met onze adviseurs.

Hoe maken jullie unieke animatiefilms?

Wij werken met onze eigen animatoren, we besteden niets uit naar vage landen. Elke animatiefilm die we maken is uniek. De stijl van jouw animatiefilm zal je dus niet bij je concurrent aantreffen. Dat betekent dus dat we vanaf scratch aan de slag gaan met jouw animatiefilm, we verzinnen een goed script, adviseren je om je doelgroep te bereiken en “bouwen” jouw animatiefilm op basis van eigen ontwerpen. Bekijk ons portfolio met de unieke verschillende stijlen!

Kan ik ook zelf aan de slag met video?

Dat hangt natuurlijk af van wie je bent. Onze ervaring is dat het laten maken van een succesvolle video nog wel eens onderschat wordt. Vaak wordt er buitengewoon belangrijke zaken over het hoofd gezien als de ideale lengte, inhoud en call to action van de video. Naast dat dit zonde is, ligt er ook gevaar op de loer. Een slechte video is namelijk schadelijk voor het imago van je bedrijf. In dat geval doe je er goed aan om de video offline te houden en te wachten tot het moment dat je de investering in een video-expert wel kunt en wilt maken. Wij denken graag met je mee over hoe je het beschikbare budget het beste kunt inzetten om je doelstellingen te behalen!

Kan ik vrijblijvend met jullie sparren over de inzet van video?

Natuurlijk kan dat! Sterker nog, een kennismaking waarbij we de doelstellingen en ideeën bespreken is noodzakelijk om tot succes te komen. Wij serveren homemade smoothies. Neem jij contact met ons op voor het maken van een afspraak? Tot snel!

Hoe gaan jullie te werk bij het laten maken van een animatiefilm?

Bij FreshTV Videomarketing werken we vanuit zes heldere stappen om tot een succesvolle animatiefilm te komen. Belangrijk, omdat je op deze manier effectief te werk kan gaan. Je weet immers wat je van elkaar kan verwachten.

+

Doorzoek de FreshTV website

Of zoek direct naar Commercial, Animatie, of Bedrijfsfilm.

+

FreshTV.nl maakt gebruik van heerlijke cookies. Wanneer u gebruik blijft maken van onze website gaat u hier mee akkoord en gaan wij ervan uit dat u  onze cookies accepteert. Lees hier onze Privacy Statement

Psst! Niet fruitig genoeg? :(