“Wil jij weten hoe wij jouw (online) communicatie in de zorg een boost kunnen geven?”


.

Communicatie in de zorg

De komende jaren neemt het aantal ouderen toe. De Nederlandse bevolking is geleidelijk aan het vergrijzen en met deze vergrijzing neemt de zorgvraag toe. Goede communicatie in de zorg is daarom essentieel voor een goede zorgverlening. Communicatie tussen verzorgers en verpleegkundigen aan de ene kant, en patiënten aan de andere. Met een video of animatie van FreshTV Videomarketing onthoud je een boodschap beter en blijft een boodschap écht hangen.

.


Bekijk deze twee voorbeelden van communicatie in de zorg


Blijf bij je klanten in beeld

Als mensen zorg nodig hebben, gaan ze zelf op zoek naar informatie. Ze speuren het internet af en raadplegen familie en vrienden. Dit beïnvloedt hun keuzeproces voor een groot deel. Zorg er dus voor dat je bij je klanten in beeld blijft, zodat ze jou ook meenemen in hun overweging. Hoe? Laat ons jouw video of animatie maken!

Hierin leggen we uit wat jij voor je klant kan betekenen en speel je in op zijn of haar behoefte. Als jij je dus onderscheidend wilt positioneren ten opzichte van andere zorgaanbieders, dan is het hoog tijd om met FreshTV in zee te gaan. Bij FreshTV bezitten we over lef en durf om te innoveren in communicatie in de zorg.

We komen met een goed plan en focussen ons samen met jou op wat je wilt bereiken, om zo kleine of grote veranderingen teweeg te brengen in de zorgsector. Daarmee maken we de zorg beter, aantrekkelijker en vooral menselijker. Duidelijk communiceren is immers essentieel voor een goede zorgverlening.

Kijk en luister

Cliënten en patiënten kiezen zelf waar en wanneer ze met jou in contact treden. En dus moet jij daar zijn waar je klant ook is. Je moet er in feite voor zorgen dat potentiële cliënten of patiënten direct zien wat ze bij je kunnen krijgen en hoe ze dit kunnen doen.

Een video is snel, allesomvattend en de combinatie van beeld, geluid en tekst triggert mensen om met meer aandacht te kijken en te luisteren, maar vooral de boodschap beter op te nemen. Het gebruik van bijvoorbeeld een reeks video’s stimuleert de patiënt om elke week terug te keren op je website of social media community. Bij communicatie in de zorg is niet alleen de communicatie tussen zorgverlener en zorgvrager belangrijk, ook de communicatie tussen artsen en verzorgers is cruciaal om patiënten een groot gevoel van vertrouwen te bezorgen.

Heldere afspraken en overleg met cliënten en hun netwerk (mantelzorgers), maar ook met collega’s en teamleiders zijn belangrijk. Waar maak jij met zorgmarketing het verschil?

Communicatie in de zorg

Communicatie in de zorg freshtv


.

Peter de Graaf - FreshTV

Jouw zorgcommunicatie een boost geven?

Bij FreshTV maken we video’s en (uitleg)animaties die in het oog springen en die interactie stimuleren. In onze producties staat het geven van volledige en juiste informatie centraal. Geef ons een belletje of laat je contactgegevens achter als jij wilt weten hoe wij jouw (online) communicatie in de zorg een boost kunnen geven!

.