Bel ons op 085 - 273 8331
· Vandaag bereikbaar tot 17:00 uur

Vind de juiste collega met een employer branding film

Employer branding

  • Nieuwe medewerkers werven?
  • Prachtige content voor Indeed
  • Vind je nieuwe collega's sneller!

Offerte ontvangen
Of drink een smoothie met ons!

Employer branding video laten maken door FreshTV Videomarketing

Hoe overtuig je kandidaten dat ze bij jou moeten komen werken, en niet ergens anders? In een vacaturetekst is het, puur door het tekstuele formaat, lastig om generalisaties en clichés te vermijden. Daardoor loop je de kans dat potentiële werknemers een matige of verkeerde indruk krijgen. Een veel betere manier is dan ook om een employer branding film te laten maken. Zo’n film werkt prima als reclame voor je bedrijf als werkgever, omdat je eigen werknemers en collega’s erin vertellen over de werksfeer. En die film plaats je op Indeed, LinkedIn en Facebook/ Instagram!

Succesvolle voorbeelden van Employer Branding video's

Employer branding

Vul je vacature razendsnel met empoyer branding video!

Employer Branding AdResults

We mind your business, we mind your AdResults

Employer Branding

Pensioen made easy

Employer Branding ChipSoft (Margie)

Werken als Ontwikkelaar bij ChipSoft. Margie neemt je mee tijdens haar werkdag.

Employer Branding, wat is dat?

Employer Branding, wat is dat?

In een employer branding film zie je vooral je werknemers aan het woord. Ze vertellen iets over hun werk en je bedrijf. Natuurlijk is het ook een goed idee om de dagelijkse werkzaamheden te laten zien. En je kunt je werkgevers een sfeervolle blik geven op alle leuke dingen die er in de pauze of na het werk gebeuren, zoals sporten of een gezellige borrel. Zo’n kijkje in de keuken zegt veel meer dan een geschreven standaardzinnetje in een vacaturetekst. Mensen zijn visueel ingesteld, dus zien hoe het er echt aan toegaat geeft ze misschien net het duwtje in de rug om te reageren op je vacature.

Hoe maken we een vacaturefilm?

Hoe maken we een vacaturefilm?

Wie kan er beter vertellen over hoe het is om bij jouw bedrijf te werken, dan de werknemers zelf? In een employer branding film laten we daarom echte mensen — werknemers en collega’s — aan het woord. Ze hoeven geen geboren acteur te zijn, want wij zorgen voor een professionele begeleiding bij het filmen. Daarna verpakken we hun enthousiaste verhalen in een kort en bondige filmp. We kiezen er de juiste achtergrondmuziek bij en maken brengen zo de unieke sfeer in jouw bedrijf binnen 1 minuut in beeld.

Opvallen met employer branding

Opvallen met employer branding

De beste werknemers zijn steeds moeilijker te vinden. De banen liggen letterlijk voor het oprapen, dus hoe zorg je dan dat talent juist voor jouw bedrijf kiest? Met een employer branding filmp val je alvast goed op. Zeker als de concurrentie alleen maar een regeltje onderin de vacature schrijft over hun werksfeer, kun jij goed scoren met een vlot filmpje. Met de juiste mix van beelden van de werkvloer, interviews met huidige werknemers en goed gekozen achtergrondmuziek monteren we een sfeervolle film dat potentiële werknemers enthousiasmeert en motiveert om te solliciteren.

Waarom recruiters aankloppen bij FreshTV Videomarketing

Waarom recruiters aankloppen bij FreshTV Videomarketing

Wie weet er beter hoe je nieuwe werknemers kunt aantrekken dan recruiters? Zij hebben er hun baan van gemaakt om werkgever en werknemer bij elkaar te brengen. Daarom zien ze ook de toegevoegde waarde van een employer branding video. FreshTV Videomarketing maakt video’s voor employer branding die potentiële werknemers graag willen zien. Wij hebben een frisse en unieke blik op de presentatie in videovorm om talent aan te trekken. Door de verhalen van je collega’s op een aantrekkelijke manier te presenteren, maken we potentiële werknemers enthousiast en geïnteresseerd in jouw bedrijf.

Employer branding volgens FreshTV

Employer branding volgens FreshTV

Wat maakt de werkwijze van FreshTV zo uniek? Onze filmmakers zijn creatieve geesten, die iedere keer de juiste invalshoek weten te vinden om je bedrijf en werksfeer in videovorm succesvol te presenteren. Dat doen ze met steeds het doel voor ogen: het overtuigen van potentiële werknemers. Met dat doel voor ogen gaan ze het hele proces door, van a tot z, om een perfecte employer branding video te maken: van eerste scripts en opnames tot de laatste stappen in het productieproces. En dat doen we allemaal in overleg, met een persoonlijke aanpak.

Het bereik van employer branding films

Het bereik van employer branding films

Een film om je als bedrijf te profileren kun je heel gericht voor een specifieke vacature maken, maar ook juist breed inzetbaar houden. Als je diep ingaat op een specifieke functie, laat je bijvoorbeeld een collega uitgebreid over het werk vertellen. Je geeft dan een heel goed beeld van de specifieke functie, maar de film is moeilijker te hergebruiken. Als je kiest voor een meer algemene film over je bedrijf, kun je deze in verschillende vacatures gebruiken. Bovendien heb je een grotere kans dat meer mensen je employer branding video gaan delen op sociale media.

Employer branding film op Indeed en sociale media

Employer branding film op Indeed en sociale media

Veel mensen die op zoek zijn naar een vacature, krijgen deze wervingsteksten vaak doorgespeeld van mensen uit hun netwerk. Delen op Facebook en LinkedIn is al niet meer weg te denken uit het vacatureproces. Je wilt daarom je vacature ook aansprekend maken voor mensen die er niet zelf op zullen reageren, maar wel iemand kennen of een relevant netwerk hebben. Een kort en aansprekende film helpt deze mensen over de streep te trekken om je vacature te delen. Daarnaast worden je vacatures op Indeed beter gewaardeerd als je er een film bij plaatst. En van het een komt het ander: als je vacature en/of employer branding film eenmaal gedeeld wordt, gaat de sneeuwbal rollen. Zo vergroot je je bereik exponentieel.

Vacatures met film beter online vindbaar

Vacatures met film beter online vindbaar

Niet alleen mensen zijn dol op video’s: ook voor zoekmachines zoals Google vallen webpagina’s met video beter op, en worden beter geïndexeerd. Ten minste, als je het goed doet. Gelukkig weten we bij FreshTV wel raad met video’s en zoekmachine-optimalisatie. De voordelen van een betere vindbaarheid in zoekmachines hoeven we natuurlijk niet uit te leggen: als je meer mensen bereikt, vergroot je je naamsbekendheid. En natuurlijk bereik je, in het geval van een vacature, meer potentiële werknemers als je vacature hoger scoort in zoekmachines.

Wat anderen zeggen...

De samenwerking is heel goed verlopen. Professionele begeleiding gedurende het traject. Ze weten waar ze het over hebben en leveren snel, vakkundig werk af!
Kelly beoordeelde
FreshTV met een
8

— Kelly Louwen, Design & Campaign Specialist @ Ticketmaster

Een leuk team, erg positief ingesteld, dat goed werk levert en snel reageert. Kortom: als je op zoek bent naar een professionele video, dan is dit het bedrijf om in te huren. Ik kan niet anders zeggen dan dat onze verwachtingen overtroffen zijn. We hebben er nagenoeg geen werk van gehad qua voorbereiding en zij hebben alles heel netjes opgesteld qua planning, script, etc. Ze weten precies wat ze moeten doen om het doel van de video te bereiken!
Robert beoordeelde
FreshTV met een
10

— Robert Schippers, Directeur @ AdResults

6 factoren tot een succesvolle Employer Branding video

Wij weten precies hoe we jouw employer branding video maximaal kunnen laten scoren.

Doel van de videofilm - FreshTV

1. Doel van de videofilm

Script voor film bedenken-FreshTV

2. Script vaststellen

Videomarketing strategie-FreshTV

3. Marketing strategie

Succesvolle video lancering-FreshTV

4. Lancering van de video

Video advertenties FreshTV

5. Video Ads

Video CTA-FreshTV

6. Door klikken (CTA)

Suzan Abbas

Suzan Abbas

Accountmanager

Ben jij al overtuigd van de inzet van video en/of animatie? Graag nemen we samen de mogelijkheden van film voor jouw organisatie door. Uiteraard onder het genot van een home made smoothie!

Trots op onze Suzan vanwege haar kritische blik, gedreven persoonlijkheid en zorgzaamheid voor alle collega's. Waar zij gelukkig van wordt? Een plezierige werkomgeving!

Bekijk het complete FreshTV team

Vandaag nog meer weten over een employer branding video laten maken?

Wil je niet meer het risico lopen dat de perfecte kandidaat voor je functie afhaakt omdat zij of hij geen goed beeld krijgt van je bedrijf? FreshTV maakt hoogwaardige video’s om werkgevers en werknemers bij elkaar te brengen. Wij laten jouw bedrijf van de beste kant zien, zodat potentiële werknemers enthousiast bij je zullen solliciteren. We vertellen je hier graag meer over, en beantwoorden al je vragen in persoon. Aarzel dus niet om contact op te nemen, en meer te weten te komen over de kansen van employer branding en videomarketing voor jouw bedrijf!

Offerte ontvangen
Of maak direct een afspraak

Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur.

Veelgestelde vragen

Waarom is de kwaliteit van de video zo belangrijk?

De uitstraling van je merk of organisatie is van zeer groot belang. Je gaat toch ook niet zelf even snel het briefpapier ontwerpen en afdrukken? Zorg dat de video kwaliteit heeft die past bij het bedrijf. Een slechte video heeft een groter (negatief) effect op het imago van je bedrijf dan geen video.

Kan ik ook zelf aan de slag met video?

Dat hangt natuurlijk af van wie je bent. Onze ervaring is dat het laten maken van een succesvolle video nog wel eens onderschat wordt. Vaak wordt er buitengewoon belangrijke zaken over het hoofd gezien als de ideale lengte, inhoud en call to action van de video. Naast dat dit zonde is, ligt er ook gevaar op de loer. Een slechte video is namelijk schadelijk voor het imago van je bedrijf. In dat geval doe je er goed aan om de video offline te houden en te wachten tot het moment dat je de investering in een video-expert wel kunt en wilt maken. Wij denken graag met je mee over hoe je het beschikbare budget het beste kunt inzetten om je doelstellingen te behalen!

Hoe krijg ik meer views op YouTube?

Om meer views te krijgen op je YouTube video’s moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Het is zaak dat jij Google/YouTube vertelt waar de video over gaat. Dat doe je door elke video te voorzien van een relevante titel, beschrijving en labels waar belangrijke zoekwoorden worden genoemd. Daarnaast speelt de lengte van de video een belangrijke rol. Is de film te lang? Dan klikt je doelgroep minder snel op de video en kijken ze deze vervolgens ook minder vaak tot het einde uit. Zonde! PS: het aantal views zegt nog niets over het succes van de film. Voor meer informatie neem contact op met onze adviseurs.

+

Doorzoek de FreshTV website

Of zoek direct naar Commercial, Animatie, of Bedrijfsfilm.

+

FreshTV.nl maakt gebruik van heerlijke cookies. Wanneer u gebruik blijft maken van onze website gaat u hier mee akkoord en gaan wij ervan uit dat u  onze cookies accepteert. Lees hier onze Privacy Statement

Psst! Niet fruitig genoeg? :(