Bel ons op 085 - 273 8331
· Vandaag bereikbaar tot 17:00 uur

Gebruik de wetenschap voor effectieve video's

Neuromarketing

  • Scoor bij (potentiële) klanten
  • Vergroot de engagement bij jouw kijkers
  • Vertel jouw persoonlijke verhaal middels storytelling

Offerte ontvangen

Videoproductie Groningen

Hoe kun je beter voorspellen wat je doelgroep wil? Neuromarketing is hiervoor een krachtig instrument: het helpt je beter begrijpen hoe mensen denken. Dit gebeurt door middel van een aantal biometrische technologieën, zoals eye-tracking, analyses aan de hand van gezichtsuitdrukkingen, huidgeleiding en hersenscans. Bij FreshTV passen we de kennis van neuromarketing toe op jouw video’s en marketingcampagnes. Hierdoor scoor je beter bij (potentiële) klanten.

Succesvolle voorbeelden van onze videoproducties

Bedrijfsfilm - Aldowa

Indrukwekkende making of van het Atrium

Infomercial - HZPC Sunita

Maak kennis met het nieuwe aardappelras Sunita!

Apptitude bedrijfsfilm

Apptitude heeft deze bedrijfsfilm laten maken en er succesvol nieuwe klanten door gekregen.

Pharmaspray Bedrijfsfilm

Pharmaspray heeft door FreshTV deze bedrijfsfilm laten maken. De film is voornamelijk ingezet tijdens beurzen en adviesgesprekken.

Emoties en denken in neuromarketing

Emoties en denken in neuromarketing

Neuromarketing bestudeert ook ons emotionele leven. Hoe beïnvloedt emoties ons denken en ons (koop)gedrag? En: welke content prikkelt nu echt onze hersenen? Uit de onderzoeken komt naar voren dat commerciële boodschappen weerstand oproepen. Veel beter kun je eerst de emoties aanspreken. Dit zie je terug in al onze video’s die wij maken. We spelen in op het onderbuikgevoel van de kijkers, waardoor ze zich aangesproken voelen. 

‘Cognitive embodiment’

‘Cognitive embodiment’

We creëren engagement bij jouw kijkers. Niet alleen door de inhoud, maar ook door de manier van filmen. De neuromarketing gebruikt de term ‘cognitive embodiment’. Als mensen ergens in geïnteresseerd zijn, dan gaan ze voorover zitten. Dit werkt ook in video’s. Ga je van een overzichtsbeeld naar een close-up, dan komt het beeld dichterbij en raken mensen meer betrokken.

Neuromarketing: klare taal

Neuromarketing: klare taal

Wat een goede video is volgens neuromarketing verschilt natuurlijk per doelgroep. Toch zijn er een aantal algemene kenmerken te noemen. Zo neemt ‘comfortabele content’ een belangrijke plaats in. Daaronder verstaan we content die de boodschap brengt in klare taal. Strooi niet met bedrijfsjargon in je video, maar gebruik voor iedereen begrijpelijke woorden.

Persoonlijk beeld met veel lachen

Persoonlijk beeld met veel lachen

Daarnaast smullen mensen van aantrekkelijk en persoonlijk beeld. Dus zorgen wij voor kwalitatief goede camerabeelden vanuit de juiste hoeken. We zoomen zoveel mogelijk in op individuele personen en zorgen dat iedereen goed uit de verf komt. Mensen kijken vooral naar mensen en kopiëren vaak de gezichtsuitdrukking die zij zien bij een ander. Ook met dit gegeven houden we bij FreshTV rekening. We brengen mensen in beeld met een (glim)lach.

Positieve associaties door humor

Positieve associaties door humor

Hierop aansluitend: humor is volgens de neuromarketing van grote waarde. Een goede grap of woordspeling in jouw video kan goed aanslaan en ‘viraal’ gaan. Lachen zorgt namelijk voor positieve associaties bij je bedrijf. Je kunt hierbij goed aansluiten bij de actualiteit. Worden er bijvoorbeeld op dit moment bepaalde grappen gemaakt over jouw organisatie? Gebruik die in je eigen content en blijf zo relevant. 

Storytelling belangrijk in neuromarketing

Storytelling belangrijk in neuromarketing

Onderschat verder niet de kracht van een persoonlijk verhaal. Door een verhaal wordt informatie makkelijker behapbaar. En de neuromarketing wijst uit dat jouw doelgroep zich hierdoor beter kan inleven in jouw product of dienst. Ze kunnen zich identificeren met jouw organisatie en raken emotioneel betrokken.

Neuromarketing gebruiken?

Neuromarketing gebruiken?

Met neuromarketing prikkel je onbewust het brein van je kijkers. Wil jij ook een video die gebruik maakt van de allerlaatste inzichten vanuit deze wetenschap? Bij FreshTV staan we voor je klaar. Vanuit onze jarenlange ervaring in het marketingvak weten we alle ins- en outs van neuromarketing.  Geef ons een belletje of stuur een mail om een vrijblijvende afspraak te maken en een van onze beroemde smoothies te komen proeven.

Wat anderen zeggen over ons

beoordeelde
FreshTV met een
8

— Bevolkingsonderzoek

6 succesfactoren tot een succesvolle videoproductie

Wij weten precies hoe we jouw videoproductie maximaal kunnen laten scoren!

Doel van de videofilm - FreshTV

1. Doel van de videofilm

Script voor film bedenken-FreshTV

2. Script vaststellen

Videomarketing strategie-FreshTV

3. Marketing strategie

Succesvolle video lancering-FreshTV

4. Lancering van de video

Video advertenties FreshTV

5. Video Ads

Video CTA-FreshTV

6. Door klikken (CTA)

Peter de Graaf

Peter de Graaf

Videomarketing specialist

Met passie voor het vak kijkt Peter altijd waar de kansen liggen van een succesvolle video of animatiefilm. Ruim 13 jaar ervaring in de TV en Marketing wereld zorgen voor een gezonde dosis kennis die dagelijks wordt aangevuld met nieuwe data die minutieus worden bestudeerd!

Trots op onze Peter vanwege zijn passie voor video, kritische blik en frisse manier van leiding geven. Waar hij gelukkig van wordt? Van zijn vrouw en kinderen!

Bekijk het complete FreshTV team

Videoproductie laten maken?

Ben je benieuwd geworden naar de concrete voordelen van een videoproductie? Wij vertellen je er graag alles over in een persoonlijk gesprek. Of wil je graag meer weten over de mogelijkheden en kansen van videomarketing? Ook daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres. We hebben ruime ervaring met het maken van animaties, bedrijfsfilms, video’s voor employer branding en explanimations, om maar eens wat te noemen. Leer ons kennen en kijk wat we voor je kunnen betekenen!

Offerte ontvangen
Of maak direct een afspraak

Op werkdagen zijn we bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur.

Veelgestelde vragen

Moet ik zelf met ideeën komen of bedenken jullie alles?

Als doorgewinterde videomakers hebben wij veel ervaring met het schrijven van scripts voor video- of animatiefilms. Op basis van jullie wensen en ideeën laten wij onze denktank draaien om tot een lekker lopend en bovenal succesvol script te komen. Ongetwijfeld hebben jullie al nagedacht over de inhoud van de film. Deel jouw input via ons jouw verhaalformulier!

Kan ik vrijblijvend met jullie sparren over de inzet van video?

Natuurlijk kan dat! Sterker nog, een kennismaking waarbij we de doelstellingen en ideeën bespreken is noodzakelijk om tot succes te komen. Wij serveren homemade smoothies. Neem jij contact met ons op voor het maken van een afspraak? Tot snel!

Hoe krijg ik meer views op YouTube?

Om meer views te krijgen op je YouTube video’s moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Het is zaak dat jij Google/YouTube vertelt waar de video over gaat. Dat doe je door elke video te voorzien van een relevante titel, beschrijving en labels waar belangrijke zoekwoorden worden genoemd. Daarnaast speelt de lengte van de video een belangrijke rol. Is de film te lang? Dan klikt je doelgroep minder snel op de video en kijken ze deze vervolgens ook minder vaak tot het einde uit. Zonde! PS: het aantal views zegt nog niets over het succes van de film. Voor meer informatie neem contact op met onze adviseurs.

Waarom moet ik voor FreshTV Videomarketing kiezen?

Er zijn veel bedrijven die video’s en animaties maken. Aan creativiteit, leuke filmapparatuur en enthousiasme geen gebrek. Wat ons uniek maakt, is dat wij ook kijken naar datgene wat je wilt bereiken met de video- of animatiefilm. Het denkwerk over wie je op welke manier wilt gaan bereiken met je video’s is waanzinnig belangrijk om je videocampagne tot een succes uit te rollen. Wij zorgen dat jouw video zichzelf dubbel en dwars terugverdiend. Met een uitgekiende strategie die al start tijdens het schrijven van het script.

+

Doorzoek de FreshTV website

Of zoek direct naar Commercial, Animatie, of Bedrijfsfilm.

+

FreshTV.nl maakt gebruik van heerlijke cookies. Wanneer u gebruik blijft maken van onze website gaat u hier mee akkoord en gaan wij ervan uit dat u  onze cookies accepteert. Lees hier onze Privacy Statement

Psst! Niet fruitig genoeg? :(