“Een Vine duurt 6 seconden en trekt de aandacht”


.

Vine marketing

Heb je die leuke, korte introductiefilmpjes van het FreshTV Videomarketing team al gezien? Nog niet? Bekijk ze dan eerst hier even voordat je verder leest. Die filmpjes? Ze worden ook wel Vines genoemd. Een Vine is een zogenoemde looping video van maximaal zes seconden die geplaatst kan worden op alle social media kanalen. Het grappige van Vine is dat de video’s worden herhaald, waardoor de video continu achter elkaar wordt afgespeeld.

Met 1,5 miljard loops per dag en meer dan honderd miljoen mensen die iedere maand Vine video’s bekijken, is het een behoorlijk succes. Vine marketing is een mooie tool voor storytelling als je het FreshTV vraagt; een beeld zegt immers meer dan duizend woorden. Nederlandse bedrijven doen er tot nu toe nauwelijks iets mee in termen van brand- en Vine marketing, maar met FreshTV komt daar nu verandering in.

.


Vergroot je merkbeleving

Dankzij smartphones heeft de gemiddelde persoon vandaag de dag een aandachtsspanne van – hé, kijk: een eekhoorn! De aandacht van de consument wordt verspreid over meerdere schermen en platforms, en hoe korter dus de video: hoe beter.

Zo’n 40 miljoen gebruikers hebben de Vine app inmiddels gedownload en de grootste leeftijdsgroep van Vine gebruikers is 18 tot 20 jaar oud. De korte clips werken als inspiratiebron en in een drukke wereld waarin we allemaal die beperkte aandachtsspanne hebben, is de kans veel groter dat korte clips sneller worden gedeeld en bekeken.

Het Vine platform is een vruchtbare bodem voor een slimme marketingstrategie om je merkbeleving te vergroten. Met de social video’s die wij creëren kun je als merk namelijk jouw eigen, unieke verhaal vertellen die gebruikers via Vines van begin tot eind op zich nemen. Met Vines van FreshTV krijg je de mogelijkheid om op te vallen.


De fruitige FreshTV Vines waar je dorst van krijgt


Vine marketing van FreshTV

Waarom je nu voor vine marketing van FreshTV zou moeten kiezen? Allereerst krijgen branded Vines 400 (!) procent meer shares dan branded video’s. Als het gaat om online productverkoop zijn kopers daarnaast op zoek naar zoveel mogelijk informatie om hen te helpen een beslissing te nemen.

Met de Vines die we bij FreshTV ontwikkelen kun je laten zien wat gebruikers allemaal kunnen doen met jouw producten of diensten of wat voor gevoel ze er bij zullen krijgen wanneer ze er gebruik van maken. Een Vine is ook een geschikt medium om iets te demonstreren of om nuttige informatie over te brengen op een toegankelijke manier. Inderdaad, “how to”-filmpjes zijn super populair online.

Zes seconden zijn dan misschien wat kort, maar bij FreshTV kun je er ook voor kiezen om een reeks Vines te laten ontwikkelen.

Vine marketing - FreshTV Videomarketing


.

Peter de Graaf

Verhalen vertellen met Vine video

Welk verhaal wil jij met Vine marketing vertellen? Hoe wil jij opvallen? Terwijl jij van één van onze homemade smoothies nipt, creëren wij een vinemarketingstrategie die aansluit op jouw wensen en behoeften.

.